افتتاحیه اولین دوره نمایشگاه بین‌المللی گوهرسنگ‌ها درخاورمیانه

اولین دوره نمایشگاه تخصصی گوهرسنگ‌ها در خاورمیانه از تاریخ۳ تا ۶ اسفندماه در سالن های 8 و 9 نمایشگاه بین‌المللی تهران و از ساعت 8 صبح تا ساعت 15 آماده بازدید فعالان و علاقمندان این حوزه است.
نمایشگاه

به گزارش گروه صادرات ایران به عراق: محمود بندرچی مجری برگزاری نمایشگاه تخصصی گوهرسنگ‌ها به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: مجموعه رستاک پادویژن با مطالعات ‌میدانی و پتانسیل‌های این حوزه با همکاری دفتر طرح توسعه گوهرسنگ‌های کشور به این نتیجه رسید که می‌توان برای گوهرسنگ‌ها هویتی مستقل تعریف کرد. بدین ترتیب، اولین دوره نمایشگاه تخصصی گوهرسنگ‌ها را از تاریخ ۳ تا ۶اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران تعریف کرد.

بندرچی ادامه داد: متاسفانه در خصوص گوهرسنگ‌ها، قوانین شفاف و مشخصی وجود ندارد؛ گوهرسنگ‌ها زیر مجموعه گروه کالایی ۴ هستند که معمولا برای کالاهای لوکس تعریف می‌شود. با همکاری دفتر توسعه صنعت گوهرسنگ‌ها در تلاشیم تا گوهرسنگ‌ها را از گروه کالایی ۴ خارج و باتوجه به انرژی نسبتا ارزان و نیروی انسانی ، شاهد رشد و شکوفایی در این صنعت باشیم.

وی در پایان یادآورشد: بالغ بر ۸۰ درصد مشارکت کنندگان ما بخش‌های خصوصی هستند که این نمایشگاه کلیه زنجیره تامین و ارزش این صنعت از اکتشاف تا فرآوری را پوشش خواهد داد اما باتوجه به قوانین موجود از شرکت‌های خارجی نظیر ایتالیا، تایلند، افغانستان، هندوستان، هنگ کنگ، لهستان، برزیل، درخواست مشارکت داشتیم، منتها قوانین جاری به ما اجازه نمی‌دهد تا میزبان این شرکت‌ها باشیم.

وی افزود: امیدواریم برگزاری این نمایشگاه تلنگری برای مسئولین باشد تا ضمن بازدید با ظرفیت‌های بیشتر این حوزه آشنا شوند و در جهت توسعه این حوزه، اصلاحات قوانینی داشته و بتوانیم از کشورهای جهانی نظیر روسیه با توجه به الماس‌های این کشور مشارکت لازم را داشته باشیم.

لازم به ذکر است شرکت رستاک پادویژن علاقمند است تا بتواند اولین دوره نمایشگاه بین‌المللی گوهرسنگ‌ها را همراه با کارگاه‌های آموزشی، با بهترین کیفیت لازم برگزار کند.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به آدرسhttps://rastak-expo.com/events/gemiran/ مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *