۱۶ مجوز صادرات مواد غذایی در چهارمحال و بختیاری صادر شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶ مجوز صادرات مواد غذایی در استان صادر شده است.
موادغذایی

به گزارش گروه صادرات به عراق، محمد حسین اعرابی روز سه‌شنبه با اعلام این خبر افزود: از ابتدای امسال تاکنون علاوه‌بر صدور ۱۶ مجوز صادرات مواد غذایی، پروانه بهداشتی ۵۳ واحد تولیدی در استان تمدید شده است.

وی افزود: هچنین به همت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان از ابتدای امسال ۱۶ مورد بازرسی از کارخانه‌های تولید مواد غذایی انجام شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بررسی ۲۰ مورد برچسب فراورده‌های سلامت‌محور در سطح عرضه، سه مورد بازرسی از انبار تملیکی و رسیدگی به بیش از ۲۱۵ مورد شکایات مردمی از طریق سامانه ۱۹۰ از دیگر اقدامات صورت گرفته در قالب طرح سلامت نوروزی معاونت غذا و دارو ست.

اعرابی یادآور شد: در تعطیلات نوروز بیش از ۷۰ مورد بازرسی از داروخانه‌های خصوصی و دولتی در جهت خدمات دهی به مردم در سطح استان انجام شد.

خدمات‌دهی به بیش از ۲۷ هزار نفر در مراکز درمانی استان

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری در ادامه اظهار داشت: همزمان با تعطیلات عید نوروز، بیش از ۲۷ هزار و ۳۲۳ نفر با مراجعه به بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و کلینیک‌های استان از خدمات درمانی بهره‌مند شدند.

اعرابی افزود: از این تعداد بیش از چهار هزار و ۷۵۰ نفر در پلی‌کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی امام علی (ع) خدمات ویزیت، رادیولوژی و آزمایشگاه دریافت کرده‌اند و به ۸۷۲ بیمار تنفسی، ۴۶۵ بیمار گوارشی و ۶۹۱ بیمار مربوط به حوادث ترومایی و تصادفات خدمات‌رسانی شد.

به گفته وی در ایام تعطیلات عید نوروز ۹۳۱ اعمال جراحی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان از سوی پزشکان و متخصصان انجام شده است.

به گزارش ایرنا، در طرح سلامت نوروزی که تا ۲۵ فروردین ادامه دارد ۲۳۰ کارشناس سلامت محیط و کار در قالب ۲۴ تیم فعالیت دارند.

در تعطیلات عید نوروز بیش از ۱۳ مرکز درمان، بیمارستان، کلینیک و درمانگاه در کنار دندانپزشکی های خصوصی و دولتی و داروخانه‌های شبانه‌روزی فعال و به مردم خدمات‌رسانی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *