کشف بزرگ‌ترین کلاهبرداری مالیاتی در عراق

رئیس اداره گذرگاه‌های مرزی عراق از مجهز شدن گذرگاه‌های مرزی به سیستم «آسیکودا» و کشف بزرگ‌ترین کلاهبرداری مالیاتی خبر داد.
کلاه بردای مالیاتی عراق

گروه صادرات به عراق: رئیس اداره گذرگاه‌های مرزی عراق از مجهز شدن گذرگاه‌های مرزی به سیستم «آسیکودا» و کشف بزرگترین کلاهبردی مالیاتی خبر داد.

سیستم آسیکودا یک سیستم کامپیوتری تصفیه اموال گمرکی و آمارگیری است که از سوی سازمان تجارت و اکتشاف ملل متحد «انکتاد/ UNCTAD» برای کشورهای جهان به ویژه کشورهای رو به توسعه پیشنهاد شده و شامل مجموعه‌ای از برنامه‌های رایانه‌ای است که عملیات گمرکی (واردات، صادرات، ترانزیت و…) را زیرپوشش قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، سرلشکر عمر الوائلی رئیس اداره بنادر مرزی عراق، امروز جمعه از ادامه فعال‌سازی سامانه آسیکودا (ASYCUDA) توسط اداره کل گمرک و آغاز به کار اتوماسیون الکترونیکی در تمامی گذرگاه‌ها خبر داد.

وی تصریح کرد که افزون بر اتصال به شبکه سونارها و برنامه‌های ممیزی الکترونیکی، توسط سازمان گذرگاه‌های مرزی و تکامل همکاری‌ها با تمامی ادارات فعال در گذرگاه‌ها، بزرگترین تقلب عملیاتی و کلاهبرداری مالیاتی به ارزش بیش از ۳ میلیارد دینار عراق کشف شد.

رئیس اداره بنادر مرزی عراق گفت: بزرگترین عملیات کلاهبرداری مالیاتی کشف شده بیش از ۳ میلیارد دینار بوده و تحقیقات برای دستیابی به جزئیات این عملیات در حال انجام است.

الوائلی خاطرنشان کرد: از جمله نتایج استفاده از این فرآیند می توان به بازداشت فروشندگان و حمل کنندگان مواد مخدر در یکی از گذرگاه‌های شرقی اشاره کرد ضمن آنکه طی دو روز حدود ۲۱۳ دستگاه خودروی قاچاق نیز توقیف شد.

وی تاکید کرد: انتقال به سمت و سوی فعالیت‌های الکترونیکی نشان‌دهنده جهت‌گیری دولت است، زیرا در برنامه های دولت اهتمام زیادی به پرونده گذرگاه‌های مرزی و گمرکات و انتقال از فعالیت‌های کاغذی به کار الکترونیکی صورت گرفته است.

رئیس اداره بنادر مرزی عراق تاکید کرد که به هیچ کالایی اجازه ورود نمی دهیم مگر اینکه تحت ممیزی و داده های الکترونیکی قرار گیرد و این کار به کارمندان اجازه نمی دهد ارزش کالا را بر اساس میل خود تعیین کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *