چرا دلارزدایی از تجارت و روابط اقتصادی یک کشور ضروری است؟

به گفته‌ها، در حال حاضر دلارزدایی از روابط تجاری و اقتصادی یک کشور ضروری است. نیازی به یک برنامه ریزی دقیق است.
چرا دلارزدایی از تجارت و روابط اقتصادی یک کشور ضروری است؟

دلارزدایی از جمله تلخی است که اکنون به زبان مشترک بسیاری از کشورها در روابط خود با سایر کشورها تبدیل شده است بحث دلارزدایی در جهان با پیشگامی روسیه و چین آغاز شد و اکنون دامنه آن روز به روز بیشتر در این راستا گام‌های عملی است. برمیدارند.

مخزدایی، اقدامی که رئیس جمهور اول رئیس جمهور در آن اظهار نظر کرده بود: دیگر دلارزدایی یک متقاضی انتخاب شده توسط کشور ها نیست، بلکه یک پاسخ به پروژه ساختن یک کشور با دلار است. سلاح‌سازی از دلار در چند دهه گذشته از جمله مهم‌ترین عواملی است که کشور‌ها را وادار کرده‌اند برای راه‌هایی از عواقب تحریم‌های دلاری احتمالی در آینده پیدا کنند.

سلاح‌های ساختن از اقدامی که خود آمریکایی‌ها نیز به آن معترف هستند. ابزاری که اسکات بنت، افسر سابق عملیات روانی ارتش آمریکا پیش از این در گفت‌وگوی اختصاصی به روزنامه‌نگاران جوان گفته بود: اقتصاد کشور‌هایی که بر پایه دلار ابزارهایی در دست‌آمریکایی‌ها قرار می‌گیرند تا هر بار به انواع ساختارهای اجتماعی و اقتصادی سایر کشور‌های جهان ضربه بزنند. بزنند. سال‌هاست آمریکا با اعمال تحریم‌هایی که محوریت آن دلار است، اقتصاد جهان را به نفع خود در تنگنا قرار می‌دهد.

پیگیری دلارزدایی موضوعی کلیدی است

اما دلارزدایی از تجارت و روابط اقتصادی چه اهمیتی دارد در این راستا بالسینی کارشناس اقتصادی می‌گوید: این موضوع اقتصادی یعنی دلارزدایی برای کشورهایی مانند ما که در دهه‌های اخیر با تحریم‌های بسیار سخت، استفاده می‌شود و از هزینه‌های زیادی برای اقتصاد ایران استفاده می‌شود. این موضوع مهم است که این موضوع را دنبال کنید.

دلارزدایی از تجارت و روابط اقتصادی یک شبه نیست

در ادامه هم سیاوش غیبی پور کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دلارزدایی دارای سه بخش است یکی از قراردادهای برون مرزی شرکت‌های نفتی، بازرگانی، سایر موارد مربوط به وصول مطالب و ورود و خروج سرمایه و دیگران هم مربوط به تجارت خصوصی است که این سه بخش از جمله ذی‌نفعان در صورت استفاده از دلار هستند که در حال حاضر به سمت دلارزدایی حرکت می‌کند نتایج مطلوبی داشته باشد.

این کارشناس اقتصادی در ادامه اظهار کرد: به هر میزان که دلار زدایی را در اقتصاد و بخش‌های دیگر تقویت کنیم در مقابل ریال ملی تقویت می‌شود و در جهت برابری برداشت تقویت انرژی‌ها هم در اقتصاد و تولید اثر است. این که دلارزدایی از تجارت باعث افزایش قدرت چانه زنی ما خواهد شد، اما باید اشاره کرد که دلارزدایی یک روند یک شبه نیست و نیازمند هدف‌گذاری و برنامه مدون است.

غیبی پور همچنین اظهار داشت: دلارزدایی بیشتر در تمام نقاط جهان به شکل کامل احساس می شود و دنیا نیز به این سمت در حال حرکت است که اکنون در کشور ما که شرایط تحریمی هم وجود دارد دلارزدایی در روابط تجاری بسیار چشمگیر است. نهایتاً خارج از نگاه کلان و به دنبال تقویت پول ملی دلارزدایی از روابط تجاری برای خروج از فشارهای برای کشور ما یک ضرورت است که خارج از کشور نیازمند مولفه‌های خارج از جمله توسعه تجارت است که باید برای آن برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد که در مسیر دلارزدایی قرار گیرد. جمله بحث بریکس داریم که باید هدفمندتر دنبال شود و از جمله این چیزها تداوم پیدا کند.

پیش از این هم اندیشکده ریسپانسیبل استیتکرافت مستقر در دی سی آمریکا هشدار داد که روند زدایی توقف‌ناپذیر است، زیرا کشور‌های جهان به میزان زیادی به دلار نشان می‌دهند.

 طبق گفته‌ها، دلارزدایی از روابط تجاری و اقتصادی کشور بسیار مهم است که نیاز به برنامه ریزی دقیق و اصولی این است که بسیاری از کشورهای جهان هم اکنون در کسب و کار تجارت خوبی داشته باشند و از این تجارت می‌توان برای ما نیز مفید استفاده کرد. باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *