ورود محصولات برقی و سیگار به شرط دریافت نشان کیفیت عراق

بر اساس اطلاعیه وزارت برنامه‌ریزی عراق، ورود محصولات برقی خانگی و سیگار صادرشده از دیگر کشورها به عراق از ابتدای ماه جولای 2024 برابر با 11 تیرماه 1403 بدون دریافت نشان کیفیت عراق مجاز به ورود به این کشور نیستند.
ورود محصولات برقی و سیگار به شرط دریافت نشان کیفیت عراق

به گزارش گروه صادرات به عراق : طبق اطلاعات واصله از وزارت امور خارجه، وزارت برنامه‌ریزی عراق بر اساس آنچه در اطلاعیه شماره ۱۵ این وزارتخانه قید شده، از تولیدکنندگان خارجی محصولات برقی و سیگار به مقصد عراق درخواست کرده است تا برای محصولات خود نشان کیفیت عراق دریافت کنند.

بر اساس این اطلاعیه، آبگرمکن‌های برقی خانگی؛ بخاری‌های خانگی، وسایل خنک‌کننده و برودتی الکتریکی شامل کولر، یخچال و فریزر و هم‌چنین سیگار از اول ماه جولای ۲۰۲۴ برابر با ۱۱ تیرماه ۱۴۰۳ بدون دریافت نشان کیفیت عراق مجاز به ورود به این کشور نیستند.

به این ترتیب، آخرین مهلت مجاز برای ورود این محصولات بدون علامت کیفیت عراق به کشور عراق پایان نیمه اول سال ۲۰۲۴ است و بعد از آن واردات این کالاها به عراق بدون نشان کیفیت ممنوع است و مراجع ذی‌صلاح نظارتی با متخلفان برخورد قانونی خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، عراق سالانه حدود ۴۳۰ میلیون دلار تجهیزات گرمایشی و برودتی وارد می‌کند که سهم کشورمان از این رقم ۲۲ میلیون دلار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *