واردات ۹ محصول کشاورزی به عراق آزاد شد

وزارت کشاورزی عراق از آزاد شدن واردات 9 محصول کشاورزی به کشور خبر داد و تاکید کرد که این واردات تاثیری بر بازارهای محلی نخواهد گذاشت.

مدیریت صادرات آرین زروان: وزارت کشاورزی عراق از آزاد شدن واردات ۹ محصول کشاورزی به کشور خبر داد و تاکید کرد که این واردات تاثیری بر بازارهای محلی نخواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، محمد الخزاعی، سخنگوی وزارت کشاورزی عراق گفت که این وزارت واردات سیب زمینی را بخاطر افزایش تقاضا و کاهش تولید داخلی و با توجه به اینکه فصل تولید آن تقریبا به پایان رسیده، آزاد کرد.

وی افزود که واردات این محصول تاثیری بر تولید داخل نخواهد گذاشت زیرا بازارهای محلی در صورت افزایش قیمت ها نظارت می شوند. الخزاعی توضیح داد که وزارت کشاورزی، اقداماتی را در صورت افزایش محصولات کشاورزی از جمله توصیه به شورای وزارتی اقتصاد در جهت تصمیم گیری فوری برای حفظ بازار مصرف کننده و تولید کننده و منافع کشاورزان اتخاذ می کند.

وی بیان کرد که در صورت بازگشت قیمت ها به وضعیت طبیعی و کاهش آن به سطح غیر قابل قبول، واردات ممنوع می شود. الخزاعی تاکید کرد که آزاد و ممنوع کردن واردت به برخی اقدامات و ضوابط از سوی وزارت کشاورزی عراق بستگی دارد.

براساس تصمیم وزارت کشاورزی عراق، واردات ۹ محصول سیب زمینی، گوجه، خیار، بادنجان، کدو، بامیه و سایر محصولات اصلی آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *