مقررات ترانزیت کشور عراق

گمرک، مقررات حمل و نقل ترانزیتی کالا در عراق را تشریح کرد.

تین نیوز، قانون گمرک انتقال کالاهای دارای منشأ خارجی را در قالب ترانزیت را مجاز کرد؛ خواه این کالاها از مکان معینی از مرز وارد شده باشد تا از نقطه دیگری خارج شود و یا از یک دفتر گمرکی به دفتر گمرکی دیگر ارسال شود. لازم به ذکر است که این کار می‌ تواند با وسایل نقلیه مختلف انجام شود و مسئولیت آن با فرد متصدی و ضامن است.

بنا به اعلام گمرک، انجام عملیات ترانزیتی جز در گمرکات دارای مجوز برای این امر مجاز نیست؛ مقررات مربوط به اظهار و بازرسی در مورد آنها جاری است و عدم ارائه مدارک مشخص شده توسط گمرک جهت آزادسازی تعهدات و ضمانت‌های اخذ شده، قاچاق محسوب می‌شود.

شرایط عمومی مقررات حمل و نقل ترانزیت کالا در عراق
  1. در گذرگاه‌های مرزی مسیری ویژه برای کامیون ‌های ترانزیت وجود داشته باشد.
  2. کالای ترانزیتی در هر محموله از یک نوع باشد.
  3. باز کردن محموله ترانزیتی از زمان پایان یافتن اقدامات گمرکی در گذرگاه مرزی ورودی تا گذرگاه مرزی خروجی ممنوع است. در صورتی که اطلاع داده شود که تخلفی از سوی کامیون یا در خصوص محموله صورت گرفته است، موضوع جهت بررسی به اداره گمرگ گذرگاه مرزی که قرار است کالا از آن خارج شود ابلاغ می‌شود.
  4. در صورتی که کامیون یا کالا یا هر دو با حادثه یا وضعیت فورس ماژور رو به رو شوند، موضوع به نزدیک ترین قاضی تحقیق و نیز اداره گمرک اطالع داده می شود تا اقدامات گمرکی الزم اتخاذ شود.


مطالعه و دانلود مقررات ترانزیت کشور عراق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *