لغو ۲۲ نوع پروانه و مجوز کسب و کار با هدف تسهیل تجارت در ازبکستان

از اول ماه مارس سال جاری میلادی در ازبکستان 22 نوع پروانه و مجوز کسب و تجارت لغو و برای هر دو نوع فعالیت شرایط «تجارت بدون مجوز» اجرایی می‌شود.
تسهیل تجارت در ازبکستان

به گزارش گروه صادرات به عراق و به نقل از خبرگزاری فارس در تاشکند، از اول ماه مارس سال جاری میلادی در ازبکستان ۲۲ نوع پروانه و مجوز کسب و تجارت لغو و برای هر دو نوع فعالیت شرایط «تجارت بدون مجوز» اجرایی می‌شود.

بر اساس گزارش وزارت دادگستری، رئیس جمهور ازبکستان در تاریخ ۹ ژانویه فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن الزامات اجباری کاهش و مراحل صدور مجوز در حوزه کارآفرینی ساده می‌شود.

بدین ترتیب، ۲۲ نوع فعالیت و مجوز از اول مارس سال ۲۰۲۴ میلادی لغو می‌شود.

علاوه بر این، اشخاص حقوقی در صورت پرداخت داوطلبانه نیمی از جریمه ظرف مدت ۱۵ روز برای ارتکاب جرائم در زمینه صدور پروانه، مجوز و مراحل ابلاغ و ظرف ۱۳ روز ۷۰ درصد از پرداخت مابقی جریمه معاف هستند.

در فرآیند صدور مجوز روشی برای ارزیابی از راه دور و انطباق متقاضیان با الزامات و شرایط با استفاده از ارتباطات ویدیویی اعمال می‌شود.

یک نهاد تجاری مجاز است در هنگام ثبت نام دولتی یا ثبت نام مجدد، محل اقامت موسس را به عنوان آدرس پستی نشان دهد.

روال رزرو وجه در صندوق گردشگری ایمن به مبلغ ۱۵ هزار دلار برای اجرای فعالیت گردشگری در راستای «گردشگری برون مرزی» و بیمه اجباری در مواقع ضروری برای اپراتورهای گردشگری لغو می‌شود.

از ۱ مارس سال ۲۰۲۴ میلادی تا ۱ ژانویه سال ۲۰۲۵ میلادی شرایط ویژه «تجارت بدون مجوز» به عنوان یک فاز آزمایشی قانونی اجرایی می‌شود. این یک دوره انتقال و انطباق حداکثر تا سه ماه را برای شروع فعالیت برای بهره برداری از تجهیزات اشعه ایکس و اجرای کارهای تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی تعیین می‌کند.

گفتنی است، امسال قرار است دو میلیون نفر برای تجارت و کسب و کار فعال شوند. پیشنهاداتی در این زمینه در نشستی با حضور رئیس جمهور ازبکستان در ۸ ژانویه مطرح شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *