فرصت طلایی برای صنایع غذایی ایران در عمان

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان تحریم مردمی محصولات آمریکایی در این کشور را فرصت طلایی برای ورود صنایع غذایی ایران عنوان کرد.
فرصت طلایی برای صنایع غذایی ایران در عمان

به گزارش مدیریت صادرات آرین زروان ، دکتر ناصرالدین اسلامی فرد، رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان، روز گذشته، در دومین جلسه این کمیسیون تخصصی با اشاره به فرصت‌های تجاری موجود در عمان برای فعالین اقتصادی کشورمان در حوزه‌های گوناگون به ویژه صنایع غذایی پرداخت.

دکتر اسلامی فرد با اشاره به سفر ماه گذشته هیئت بلندپایه مقامات اقتصادی عمان، از تشکیل کمیته مشترک سرمایه‌گذاری میان ایران و عمان، با عضویت، اتاق بازرگانی عمان و وزارت بازرگانی، صنعت و سرمایه‌گذاری عمان خبر داد. ایشان در ادامه افزود: “این کمیته بسیاری از مشکلات صادرات ایران به کشورهای جهان را برطرف خواهد کرد.”‌

به بیان آقای اسلامی فرد، با کمک این کمیته و از طریق کشور عمان بسیاری از مشکلات و موانع موجود در صادرات، نظیر انتقال وجوه، که در اثر تحریم‌ها برای کشورمان ایجاد شده، مرتفع خواهد شد. ایشان همچنین افزود: “نتایج توافقات حاصل‌شده در جریان سفر هیئت عمانی به ایران بزودی اعلام خواهد گردید.” رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان در ادامه با اشاره به حصول پیشرفت‌های فراوان در روابط اقتصادی با عمان، اهمیت ارتباط و تماس مداوم با اتاق مشترک را به سرمایه‌گذاران یادآوری کرد تا از پیشامد مشکلات مالی و متعاقباَ تجربیات منفی جلوگیری گردد.

فرصت طلایی برای صنایع غذایی ایران در عمان
فرصت طلایی برای صنایع غذایی ایران در عمان

آقای اسلامی‌فرد در فراز بسیار مهمی از صحبت‌های خود، قرابت فرهنگی میان دو ملت ایران و عمان را به‌عنوان یکی از بزرگترین ظرفیت‌های موجود جهت توسعه روابط اقتصادی برشمرد. ایشان در ادامه افزود: “مردم عمان هم‌اکنون نیز بخاطر جنگ غزه، به‌صورت خودجوش محصولات آمریکایی را تحریم کرده‌اند. فروشگاه‌های کی اف سی و مک دونالد تقریبا تعطیل شده‌اند و برندهایی مثل استارباکس کمتر حضور دارند و این فرصتی طلایی برای ایران است.” شباهت ذائقه غذایی مردم عمان و ایران نیز از دیگر مواردی بود که دکتر اسلامی فرد در بسط مسئله ظرفیت‌های فرهنگی مطرح کرد. ایشان در تاکید بر امکان رقابت پذیری محصولات غذایی در بازار عمان بیان کرد: “به لحاظ حمل و نقل، بسیاری از محصولات غذایی از طریق ایرکارگو منتقل می شوند و بنادر ما نیز فعالیت زیادی دارند و به این ترتیب شرایط برای صادرات به عمان بسیار محیاست.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *