عوارض صادراتی خرما ۵۰ درصد شد

در راستای تنظیم بازار خرما علاوه‌بر ذخیره‌سازی، با تصمیم وزارت جهادکشاورزی عوارض صادراتی خرمای مضافتی از صفر به ۵۰ درصد افزایش یافته است.
عوارض صادراتی خرما 50 درصد شد

به گزارش گروه صادرات ایران به عراق و به نقل از رییس سازمان تعاون روستایی عوارض ۵۰ درصدی صادرات خرما از هفته دیگر آغاز می‌شود و تا پایان خرداد سال آینده ادامه دارد. ایوب فصاحت از ذخیره‌سازی ۹۰۰ تن خرمای مضافتی برای عرضه با نرخ مصوب در روز‌های منتهی به ماه رمضان خبر داد و گفت: در راستای تنظیم بازار خرما علاوه‌بر ذخیره‌سازی، با تصمیم وزارت جهادکشاورزی عوارض صادراتی خرمای مضافتی از صفر به ۵۰ درصد افزایش یافته است.


وی افزود: اعمال تعرفه جدید از این هفته آغاز می‌شود و تا پایان خرداد سال آینده ادامه دارد. رییس سازمان تعاون روستایی در ادامه گفت: استان‌های مختلف خرمای مضافتی درجه یک را با قیمتی که کارگروه مربوطه در استان تعیین می‌کند حداقل ۱۵ درصد زیر قیمت بازار عرضه می‌کنند.


به گفته وی، از هفته قبل از شروع ماه رمضان نیز نسبت به عرضه و توزیع خرمای ماه رمضان اقدام خواهد شد. وی تصریح کرد: عرضه خرما تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت و اگر ضرورتی به تامین بیشتری باشد باز هم اقدام خواهد شد. گفتنی است در ۱۰ ماهه امسال ۷۶۰ میلیون و ۳۷۳ هزار دلار صادرات کشور به روسیه بوده است. همچنین بیش از ۷۰ کشور جهان مشتری انواع و اقسام خرمای ایرانی هستند. روح‌الله لطیفی مدیرکل دفتر مطالعه، پایش و توسعه تجارت خارجی سازمان تعاون روستایی ایران گفت: ۸۰ درصد ارزش کالای صادراتی ما به ۱۵ کشور همسایه بوده است.

وی افزود: در ۱۰ ماهه امسال ۷۶۰ میلیون و ۳۷۳ هزار دلار صادرات ما به کشور روسیه بوده و بیش از ۶۰ درصد صادرات فلفل دلمه‌ای ایران به این کشور بوده است. همچنین بیش از ۷۰ کشور جهان، انواع و اقسام خرمای ایرانی را خریداری کردند.
مدیرکل دفتر مطالعه، پایش و توسعه تجارت خارجی سازمان تعاون روستایی ایران یادآور شد: حدود ۱۱ درصد صادرات کشور مربوط به محصولات کشاورزی است که به لحاظ ارزی نشان از اهمیت این بخش دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *