عراق در سال گذشته ۷۰ میلیارد دلار واردات داشت

یک مؤسسه غیر دولتی عراقی با انتشار گزارشی اعلام کرد که عراق در سال 2023 از 11 کشور، حدود 70 میلیارد دلار کالا وارد کرده است.
تجارت-صادرات-واردات-کانتینر-740x470

موسسه مطالعات و مشاوره های اقتصادی «عراق المستقبل» اعلام کرد عراق طی سال گذشته از ۱۱ کشور، حدود ۷۰ میلیارد دلار کالا وارد کرده است.

به گزارش «گروه صادرات به عراق» این موسسه غیر دولتی در گزارش خود که امروز پنج شنبه (۱۱ آوریل) منتشر کرد نوشت، این گزارش بر اساس داده های سازمان های رسمی گمرک و مهم ترین کشورهای صادر کننده کالا به عراق آماده شده است.

این گزارش می افزاید ۱۱ کشور اصلی صادرکننده کالا به کشور، امارات، چین، ترکیه، هند، امریکا، عربستان، برزیل، کره جنوبی، آلمان، ژاپن و ایران هستند.

بر اساس گزارش این موسسه اقتصادی کل واردات عراق از کشورهای ذکر شده تنها در سال ۲۰۲۳، با افزایش ۶ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۲۲، با ۶۳.۵ میلیارد دلار ، به ۶۷.۲۵ میلیارد دلار رسید.

این گزارش، می افزاید ارزش صادرات کشورهای نام برده به غیر ایران به عراق در سال گذشته، با افزایش ۲.۸ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۲۲، به ۵۸ میلیارد دلار رسید.

این موسسه پیش بینی کرد که ارزش صادرات دیگر کشورها به عراق که نامشان ذکر نشده به ۵.۳ میلیارد دلار برسد و در نتیجه، ارزش کل صادرات کشورهای جهان به عراق در سال ۲۰۲۳، به ۷۰ میلیارد دلار برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *