شهروندان اقلیم کردستان می‌توانند تا یکسال با ماشین شخصی در ایران حضور داشته باشند

طی رایزنی استاندار اربیل عراق با سرکنسولگری ایران در اربیل اقلیم کردستان، شهروندان اقلیم می‌توانند با هر نوع ماشین شخصی اعم از سواری و یا باری یک سال در داخل ایران تردد داشته باشند. شهروندان می‌توانند با دریافت یک دفترچه و پرداخت مبلغی خاص مجوز این تردد را دریافت کنند.

سرویس عراق و اقلیم کردستان _ استاندار اربیل اعلام کرد:” شهروندان می‌توانند برای مدت یکسال با خودروی شخصی خود یا هر نوع وسیله نقلیه دیگری به ایران سفر کنند.”

به گزارش کردپرش به نقل از خندان،«امید خوشناو» دفتر استانداری اربیل با انتشار بیانه‌ای اعلام کرد بعد از انعقاد یادداشت تفاهم و توافقنامه‌های دو سال گذشته میان استانداران اربیل و  آذربایجان غربی در ایران که پیشرفتهای قابل ملاحظه‌ای در عرصه‌های بازرگانی و اقتصادی و آماده سازی زیرساختهای لازم برای تردد هموطنان و گردشگران دوطرف در نقاط مرزی بین‌المللی حاجی عمران _ تمرچین داشته‌اند اکنون اکثر مفاد این توافقنامه‌ها به مرحله اجرا رسیده‌اند.

در این بیانیه اشاره شده است روز چهارشنبه امید خوشناو استاندار اربیل و نصرالله رشنودی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل با هم دیدار کردند و یکی دیگر از مفاد توافقنامه فی مابین که جز درخواستهای استانداری اربیل بوده است و در جهت ارائه خدمات رسانی بیشتر و تسهیل در ترددهای مرزی برای گردشگران با خودروی شخصی خود بوده است وارد مرحله اجرایی شده است.

همچنین آمده است که شهروندان استان اربیل و اقلیم کردستان می‌توانند با صرف هزینه اندکی  کارتی را برای یکبار دریافت کنند که براساس آن می‌توانند به مدت یکسال با خودرو شخصی یا هر نوع وسیله نقلیه دیگری به جمهوری اسلامی ایران سفر کنند. همه دستورالعملهای و راهکارهای لازم دراین خصوص مشخص شده‌اند و در آینده نزدیک این امر به مرحله اجرا خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *