دعوت السودانی از شرکت‌های مصری برای سرمایه‌گذاری در عراق

نخست وزیر عراق در دیدار هیئتی از تجار و اقتصاددانان مصری فرصت‌های سرمایه‌گذاری در عراق در بخش داروسازی، پروژه‌های ساختمانی و دیگر زمینه‌ها را تشریح کرد.
دعوت السودانی از شرکت‌های مصری برای سرمایه‌گذاری در عراق

به گزارش گروه صادرات به عراقمحمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق از تجار، اقتصاددانان و مدیران شرکت‌های مصری استقبال کرد.

بر اساس بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق، السودانی در دیدار با تجار و اقتصاددانان و مدیران شرکت‌های مصری در حوزه‌های مختلف، نسبت به تحکیم همکاری با این شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری آنها در زمینه‌های مختلف در عراق ابراز تمایل کرد.

وی ضمن اعلام آن که دولت تمایل دارد شراکت و مبادلات با بخش خصوصی را در عراق تقویت کند، بر تداوم حمایت از اصلاحات مالی و بانکی در کشور در راستای تقویت فضای سرمایه‌گذاری و اعطای تسهیلات لازم تاکید کرد.

نخست وزیر عراق در ادامه تجربه‌های شرکت‌های مصری و موفقیت آنها در بخش مسکن و توسعه بخش املاک و مستغلات و دیگر صنایع مختلف را ستود و به فاز دوم احداث شهرهای مسکونی جدید در عراق، نیاز به تاسیس کارخانه‌های مصالح ساختمانی و تداوم تکمیل شهر مسکونی بسمایه اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها فرصت مناسبی در اختیار شرکت‌های مصری شناخته شده در سطح بین المللی قرار می‌دهد.

السودانی همچنین به وجود فرصت‌های موجود برای مصر در راستای ورود به بازار صنعت داروسازی عراق اشاره و عنوان کرد که ۴۰ مورد درخواست تاسیس کارخانه‌های داروسازی در عراق وجود دارد.

وی در این دیدار تصریح کرد دولت عراق به دنبال رشد صنعت و سرمایه‌گذاری در عرصه کشاورزی است و اقداماتی در این زمینه انجام شده که این امر به بخش صنعت انگیزه خوبی داده است.

از طرفی دیگر تجار مصری نسبت به ورود به بازار عراق، همکاری با بخش خصوصی این کشور، فعالیت در برنامه‌های سرمایه‌گذاری و پروژه‌های زیر ساختی ابراز تمایل کردند.

این هیئت همچنین تاکید کردند که عراق به محیطی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری، همکاری و شراکت جدید تبدیل شده و فرصت‌های خوبی برای تقویت ارتباط و رشد مبادلات بین دو کشور دوست فراهم می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *