برنامه عراق برای احداث شهر صنعتی آهن و فولاد در بصره با مشارکت چین

وزارت صنایع و معادن عراق از تلاش برای احداث نخستین شهر صنعتی آهن و فولاد در استان بصره به مساحت بیش از 750 هکتار خبر داد.
فولاد و آهن

 ریاض جاسم کاظم معاون اداه شهرهای صنعتی وزارت صنایع و معادن عراق اعلام کرد: این وزراتخانه به عنوان بخشی از برنامه های خود برای  رشد و توسعه اقتصادی، احداث شهرهای صنعتی در اغلب استان های عراق را به عنوان گامی برای به حرکت درآوردن چرخ اقتصادی این مناطق آغاز کرده که مهم ترین آنها شهر صنعتی آهن و فولاد در بصره به مساحت ۷۵۰ هکتار خواهد بود.

به گزارش گروه صادرات به عراق: وی تصریح کرد احداث شهر آهن و فولاد در استان بصره بر اساس جدیدترین طراحی های بین المللی تخصصی و توسط شرکت چینی «شانگهای» یکی از بزرگترین شرکت های متخصص در این زمینه صورت خواهد گرفت.

جاسم کاظم در ادامه تاکید کرد این طرح در واقع در قالب یک طرح صنعتی یکپارچه شامل کارخانه های تولید آهن اسفنجی آلومینویم، فولاد و استنلس استیل یا همان فولاد ضد زنگ است که با هدف تامین نیازهای بازارهای داخلی اجرا خواهد شد و نشان از تمایل این وزارتخانه برای ایجاد چشم انداز ویژه در نحوه اشتغال زایی و مدیریت شهری و تلاش برای عرضه خدمات زیربنایی و شبکه های جاده ای است.

این مقام وزارت صنایع و معادن در پایان خاطر نشان کرد: هدف از ایجاد مجتمع های صنعتی رسمی پیشرفته، جذب صنعت گران و بازرگانان از طریق شهرهای بزرگ صنعتی دارای صنایع پیشرفته تخصصی و افزون بر آن فراهم آوردن هزاران فرصت شغلی برای دانش آموختگان و متخصصان جوان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *