السودانی خواستار افزایش مشارکت بانک جهانی در پروژه‌های عراق شد

معاون رئیس شرکت مالی بین‌المللی وابسته به بانک جهانی آمادگی این شرکت برای همکاری با عراق در همه زمینه ها را اعلام کرد.
السودانی

به گزارش گروه صادرات به عراق: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق امروز سه شنبه میزبان هیئتی از شرکت مالی بین‌المللی (IFC)، وابسته به بانک جهانی، به ریاست هاله شیخ روحو، معاون رئیس این شرکت در امور خاورمیانه بود.

براساس بیانیه نخست وزیری عراق، در این دیدار، زمینه های و چشم اندازهای همکاری بین عراق و این شرکت که یکی از شرکت های وابسته به بانک جهانی است بررسی شد.

السودانی در این دیدار بر پیشروی دولت به سم اصلاحات اقتصادی، بهبود وضعیت سرمایه گذاری علاوه بر اجرای پروژه های سهیم در افزایش تولید ناخالص داخلی و حمایت از بخش های غیرنفتی و توانمندسازی بخش خصوصی تاکید کرد.

نخست وزیر عراق از این شرکت خواست مرکزی را برای آموزش در عراق در زمینه توسعه فعالیت بانکی و آماده سازی نمونه های اقتصادی برای پروژه ها، حمایت از رویکردهای بخش خصوصی عراق در زمینه تولید سیمان و مصالح ساختمانی با توجه به افزایش تقاضا در پی پروژه های ساخت شهرهای جدید و توسعه قابلیت های شرکت سهامی عام اقتصاد کربن که عراق به دنبال تاسیس آن است، افتتاح کند.

السودانی همچنین بر اهمیت حمایت از پروژه های همراه پروژه «جاده توسعه» علاوه بر تکمیل بررسی طرح های آماده برای بازسازی فرودگاه بغداد تحت نظر این شرکت تاکید کرد.

از طرفی دیگر هاله روحو، آمادگی این شرکت برای همکاری با عراق در همه زمینه ها را اعلام و از نقش دولت در گسترش اصلاحات و پیش گرفتن مسیری برای کمک به کاهش انتشار کربن تقدیر کرد.

وی به تداوم همکاری برای اجرای طرح های بازسازی و توسعه فرودگاه بغداد و حمایت از توسعه پایدار و تقویت رشد بخش های اقتصاد متنوع اشاره کرد.

پیش تر در مراسمی با حضور نخست وزیر عراق، قراردادی میان وزارت حمل و نقل این کشور و شرکت مالی بین‌المللی برای توسعه فرودگاه بغداد امضا شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *