اشخاص میتوانند خودرو وارد کنند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: اشخاص میتوانند خودرو وارد کنند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: اشخاص میتوانند خودرو وارد کنند

جعفر قادری:

با واردات خودروهای کارکرده قطعا روند افزایش قیمت خودروی فعلی را نخواهیم داشت. همچنین تقاضا برای خرید خودرو مصرفی شده و کسی به عنوان یک سرمایه روی خودرو سرمایه گذاری نخواهد کرد.

واردات خودرو منحصر به دو شرکت خودروساز نبوده و اشخصاص و شرکت های مختلف می توانند این کار را انجام بدهند.

با تولید ۱.۷ میلیون خودرو در سال و واردات خودرو، کلیه نیاز مصرفی داخل برطرف خواهد شد.

قیمت‌هایی که شورای رقابت بر خودروهای وارداتی تعیین کرد، غیرواقعی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:

  کارشناسان و نمایندگان مجلس از سیاستگذاران خواسته‌اند دلیل حضور شورای رقابت در مقوله قیمت‌گذاری که هیچ ارتباطی با این نهاد ندارد، مشخص شود و سؤال اصلی این است که چرا این مجموعه به‌دنبال انحصار در قیمت‌گذاری است؟

 شورای رقابت کارکردی ندارد، ‌چرا که تصمیم‌هایش هم بی‌اثر است. مهم‌ترین اصل در تعیین قیمت خودرو، ‌عرضه و تقاضا است. هر زمان که عرضه خودرو افزایش پیدا کند، ‌تقاضا مدیریت و از قیمت‌ها کم می‌شود. اگر این روزها می‌بینیم که قیمت خودرو کاهشی شده و بازار خودرو دیگر مانند گذشته با نوسان قیمت روبه‌رو نیست، به جهت تصمیم‌های درست دولت و مجلس در افزایش تولید و واردات است.

 قیمت خودروهای وارداتی که از سوی شورای رقابت تعیین شده، غیرواقعی است. این شورا نباید وارد حوزه قیمت‌گذاری شود، ‌وظیفه این مجموعه تنها تعیین فرمـــــــــول قیمت‌گذاری و جلوگیری از شائبه انحصار است. به نظر می‌رسد شورای رقابت در موضوع قیمت‌گذاری، به‌صورت انحصاری در حال فعالیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *