هفته پر رفت‌وآمد هیات‌های تجاری به پارلمان بخش‌خصوصی

پارلمان

ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران به عنوان بزرگترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در حوزه صادرات در جهت ارتباط با بازارهای بین‌المللی از تاریخ ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ماه توسط سازمان توسعه تجارت برگزار می‌شود که میزبان بازدیدکنندگانی از کشورهای خارجی و شرکای اقتصادی خواهد بود.

در این بازه زمانی اتاق بازرگانی تهران نیز با هدف آشنا کردن فعالان اقتصادی خارجی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در کشور، میزبان و پذیرای ۱۰ هیات تجاری از کشورهای عراق، ترکیه، چین، روسیه، پاکستان، سریلانکا، کوبا، سنگاپور، هندوستان چین و کوبا است و با برگزاری رویدادهایی با محور توسعه روابط تجاری، امکان گفت‌وگوی مستقیم بین فعالان اقتصادی ایرانی با اعضای هیات‌های خارجی را فراهم می‌آورد.

لازم به ذکر است فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی تهران می‌توانند برای حضور در این رویدادهای دوجانبه (به‌جز نشست با هیات عربستان) از طریق لینک‌های موجود ثبت‌نام کنند. حضور در این رویدادها رایگان اما مستلزم ثبت‌نام است.

دوشنبه، هیات‌های عراق و پاکستان

در روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه، هیات تجاری عراق از ساعت ۹:۳۰ صبح در اتاق تهران حاضر شده و در یک همایش تجاری برای مذاکره مستقیم با همتایان ایرانی خود در اتاق تهران ملاقات و گفت‌وگو خواهند داشت.

همچنین در ساعت ۱۴ روز دوشنبه، همایش تجاری و نشست مذاکره مستقیم تجار پاکستانی با همتایان ایرانی خود در اتاق تهران برپا می‌شود. هیات پاکستانی که یکی از بزرگترین هیات‌های تجاری خارجی وارد شده به کشور برای بازدید از رویداد اکسپو و گفت‌وگو با فعالان اقتصادی ایرانی است بیش از ۴۰۰ بازرگان و صنعتگر را در خود جای داده است.

سه‌شنبه، هیات‌های ترکیه، سریلانکا و سنگاپور

روز سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت ماه ساعت ۹:۳۰ هیات تجاری ترکیه مهمان اتاق بازرگانی تهران است و با حضور این هیات، همایش تجاری و نشست مذاکره مستقیم با حضور فعالان اقتصادی ایرانی برگزار خواهد شد. در هیات ترکیه بیش از ۷۰ فعال اقتصادی از حوزه‌های صنایع غذایی و کشاورزی، شیمیایی و پلاستیکی، فنی و مهندسی، انرژی، قطعه‌سازی خودرو، آرایشی و بهداشتی، فرش و صنایع دستی، مصالح ساختمانی، دارو و تجهیزات پزشکی، آهن و فولاد، صنایع روشنایی، گردشگری و فناوری اطلاعات حضور دارند.

 اتاق تهران در همین روز از ساعت ۱۴ نیز میزبان هیات‌‌هایی تجاری از سریلانکا و سنگاپور و کامبوج خواهد بود.

 ابتدا همایش تجاری با حضور هیات سریلانکا برگزار می‌شود و مذاکرات مستقیم نیز بین اعضای این هیات و فعالان اقتصادی برگزار خواهد شد.

در ادامه نیز نمایندگان دو شرکت از سنگاپور و کامبوج برای مذاکره مستقیم با فعالان اقتصادی عضو اتاق تهران در این محل حضور می‌یابند. به گزارش معاونت امور بین‌الملل اتاق تهران اعضای این هیات، نمایندگانی از شرکت لیکوئینکس (Liquinex) سنگاپور و حلال پارک (Halal Park) کامبوج هستند. این شرکت‌ها در زمینه صادرات لاستیک خام، برنج، بادام هندی، فلفل، روغن پالم، دستگاه‌های قابل حمل تصفیه آب و فاضلاب، دستگاه‌های نمک‌زدایی آب دریا و واردات خوراک ماهی، سویا و پای مرغ فعالیت می‌کنند.

روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه دو دیدار خصوصی نیز برای دبیرکل اتاق تهران برنامه‌ریزی شده است و بهمن عشقی نمایندگانی از هیات‌های تجاری چین و کوبا دیدار کرده و در رابطه با ظرفیت‌های اتاق تهران برای نقش‌آفرینی در توسعه روابط دوجانبه با آنها مذاکره می‌کند.

چهارشنبه، هیات‌های روس و هند

بر اساس جدول زمان‌بندی اعلام شده از سوی معاونت امور بین‌الملل اتاق تهران، صبح روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت از ساعت ۹:۳۰، هیاتی از روسیه با برنامه حضور در همایش تجاری و نشست مستقیم با فعالان اقتصادی ایرانی به اتاق تهران می‌آید.

هم‌چنین ساعت ۱۴ همین روز یک هیات تجاری از کشور هندوستان نیز در اتاق تهران حاضر می‌شوند تا در یک همایش تجاری دوجانبه همراه با مذاکره مستقیم فعالان اقتصادی دو کشور با یکدیگر شرکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *