صدور مجوز ساخت ۲۸ کارخانه داروسازی در عراق

وزارت بهداشت عراق تاییدیه های اولیه ساخت 28 کارخانه ساخت دارو و ملزومات پزشکی را در چارچوب طرح بومی سازی صنعت دارویی اعطا کرد.

مدیریت صادرات آرین زروان: وزارت بهداشت عراق تاییدیه های اولیه ساخت ۲۸ کارخانه ساخت دارو و ملزومات پزشکی را در چارچوب طرح بومی سازی صنعت دارویی اعطا کرد.

روزنامه عراقی الصباح روز چهارشنبه نوشت: صالح الحسناوی، وزیر بهداشت عراق گفت که تولید دارو از اولویت های برنامه دولت در حوزه اقتصاد است و در بومی سازی صنایع ملی و بازگشت شعار «ساخت عراق» اهمیت دارد.

وی افزود که طرح بومی سازی شامل صنایع داروسازی و ملزومات پزشکی است و تسهیلاتی به داروسازان ارائه شده که مربوط به مجوز تاسیس کارخانه، اعطای مجوز نهایی و تسهیلات گمرکی برای واردات مواد اولیه است.

الحسناوی اشاره کرد که وزارت بهداشت عراق حدود ۶۵۴ قرارداد به مبلغ ۳۷۷ میلیارد دینار با بخش خصوصی امضا کرده و ۱۳ قرارداد به مبلغ ۸۳ میلیارد دینار در دست اجراست. همچنین تاییدیه های اولیه برای ساخت ۲۸ کارخانه جدید داروسازی اعطا شده است.

وی گفت که علیرغم اینکه تمامی آزمایشات لازم برای داروها، چه ساخت داخل و چه خارجی انجام می شود، اما بیشتر مردم مایل به خرید داروهای خارجی هستند.

وزیر بهداشت عراق یادآور شد که خرید برخی از داروها که در حال حاضر با کیفیت بالا در داخل تولید می شود و ارزان تر از مشابه خارجی فروخته می شود، میلیون ها دلار هزینه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *