نگاهی جامع به عمده فروشی

عمده فروش توجه بسیاری به محل فروشگاه خود، شکل ظاهری آن و نمایان ساختن کالا نخواهد داشت. زیرا یک عمده فروش تنها نوع خاصی از یک محصول را به فروش می رساند. ضمن عمده فروشی، آنها تأکید بسیاری بر مقدار کالاها دارند تا بر کیفیت محصولات موجود.

عمده فروشی در راستای فروش کالا و محصولات به مشتریانی چون؛ خرده فروشان، صنایع مختلف، سایرین به گونه ی عمده، ((با مقدار قیمتی پایین)) گام می گذارد.
در این قبیل از کسب و کارها، محصولات به گونه ای عمده از تولیدکنندگان آن با قیمت پایین خریداری شده و پس از آن در مقادیر کمتر و با قیمتی کمی بیشتر فروخته خواهد شد. گاهاً ممکن است عمده فروش این مقادیر بالا را بدون بسته بندی از تولیدکننده خریداری کرده و با بسته بندی های مخصوص به خود، به خرده فروشان و دیگر
بازاریان موجود به فروش رساند.

عمده فروش توجه بسیاری به محل فروشگاه خود، شکل ظاهری آن و نمایان ساختن کالا نخواهد داشت. زیرا یک عمده فروش تنها نوع خاصی از یک محصول را به فروش می رساند. ضمن عمده فروشی، آنها تأکید بسیاری بر مقدار کالاها دارند تا بر کیفیت محصولات موجود.

بهتر است به این نکته توجه نمایید که در راستای شروع به کسب و کار عمده فروشی نیاز به سرمایه بسیار است. حال آن که وجود تبلیغات متعدد چندان توصیه نمی شود. گاهاً هم در برخی از صنایع اصلاً عمده فروشان نیاز به تبلیغ نخواهند داشت.

نگاهی جامع به خرده فروشی

خرده فروشی به معنی فروش کالا در حجم کم است. ضمن این کسب و کار کالا جهت مصرف، نه فروش دوباره، در مقدار کم در اختیار مشتریان پایانی قرار می گیرد. خرده فروشان به عبارتی نقش واسطه را میان عمده فروشی و مشتری را ایفاء می کنند. به عبارتی آنها کالا را به گونه ی عمده از عمده فروش تهیه می کنند و در حجم کم تر و مقادیر اندک تر به مصرف کننده پایانی می فروشند.

قیمت خریداری شده کالا در خرده فروشی حدوداً بالا خواهد بود‌. علّت ابتدایی و اساسی این امر هزینه مربوط به تبلیغات و حاشیه های سود می باشد علّت دوّم، هزینه های مربوط به اجاره مکان مورد نظر، حقوق و حق الزحمه ی کارکنان، هزینه آب، برق و… خواهد بود. با اکتفا به رقابت شدید موجود میان خرده فروشان، حفظ مشتری و نگهداری آنها برای طولانی مدت کار مشقت باری به نظر می رسد.

محل فروش کالا، ظاهر فروشگاه، کالاهای نمایان گشته، کیفیت مربوط به محصول، خدمات ارائه گشته از سوی آنها، اهمیت بسیاری خواهد داشت. با دسته بندی مشاغل به صورت عمده و خرده فروشی نمی توان نسخه عمومی پیچید چون بسته به شرایط نگهداری کالا و آیتم های متعدد، نمی توان جمع بندی کرد.

ولی بصورت کلی مشاغلی که از خرده فروشی به عمده فروشی رسیده اند ، بخاطر درک رفتار و پسند خریدار نهایی می توانند موفق تر باشند. گاها کسب و کار ها هم عمده فروشی و خرده فروشی می کنند که اگر در کنار هم مدیریت شود می تواند از سود هر دو بهره مند شود.

صادرات، فروش عمده به حساب می آید با این تفاوت که برای بازاریابی باید بسیار جدی عمل کنند. بازاریابی صادراتی به مراتب تخصصی تر از بازاریابی عمومی است که خرده فروشی ها در بازار های محلی انجام می دهند و در سود هم صادرات ، سودی نزدیک به عمده فروشی دارد با این تفاوت که حجم سفارشات می تواند بیشتر و مستمر باشد. بنابراین صادرات برای تولید کننده ها و عمده فروش ها مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *