کاهش تولید ماهی عراق به ۵۶ هزار تن در سال ۲۰۲۳

وزارت کشاورزی عراق خبر داد که مجموع تولید ماهی این کشور در سال گذشته به 56 هزار تن رسیده است.
میدل ایست نیوز: مدیرکل اداره دام در امور ماهی وزارت کشاورزی عراق گفت که مجموع تولید ماهی در سال گذشته به 56 هزار تن رسیده و استان بابل بیشترین حجم تولید ماهی کشور را به خود اختصاص داده است. به گزارش «السومریه» داده های بین المللی نشان می دهد که میانگین مصرف ماهی برای هر فرد عراقی در سال تنها 3 کیلوگرم برآورد شده است. میانگین مصرف ماهی در عراق، این کشور را در میان بیش از 190 کشور مصرف کننده ماهی در جایگاه 164 و در میان کشورهای عربی در جایگاه آخر قرار داده است. به توجه به جدول توزیع مصرف ماهی یمن، سوریه و سودان تنها کشورهای عربی هستند که سرانه مصرف ماهی یک شهروند آن ها از میزان مصرف یک شهروند عراقی کم تر بوده است. به این ترتیب، عراق برای تامین نیازهای خود سالانه به حدود 130 هزار تن ماهی نیاز دارد. این در حالی است که این کشور در سال گذشته تنها 56 هزار تن ماهی تولید کرده است. بر این اساس عراق با کسری 57 درصدی ماهی رو به رو است و در این بخش نیازمند واردات است.

گروه صادرات به عراق: مدیرکل اداره دام در امور ماهی وزارت کشاورزی عراق گفت که مجموع تولید ماهی در سال گذشته به ۵۶ هزار تن رسیده و استان بابل بیشترین حجم تولید ماهی کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش «السومریه» داده های بین المللی نشان می دهد که میانگین مصرف ماهی برای هر فرد عراقی در سال تنها ۳ کیلوگرم برآورد شده است.

میانگین مصرف ماهی در عراق، این کشور را در میان بیش از ۱۹۰ کشور مصرف کننده ماهی در جایگاه ۱۶۴ و در میان کشورهای عربی در جایگاه آخر قرار داده است.

به توجه به جدول توزیع مصرف ماهی یمن، سوریه و سودان تنها کشورهای عربی هستند که سرانه مصرف ماهی یک شهروند آن ها از میزان مصرف یک شهروند عراقی کم تر بوده است.

به این ترتیب، عراق برای تامین نیازهای خود سالانه به حدود ۱۳۰ هزار تن ماهی نیاز دارد. این در حالی است که این کشور در سال گذشته تنها ۵۶ هزار تن ماهی تولید کرده است.

بر این اساس عراق با کسری ۵۷ درصدی ماهی رو به رو است و در این بخش نیازمند واردات است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *