عراق بیش از یک میلیارد دلار برای تامین دارو اختصاص داد

کمیسیون بهداشت و محیط زیست پارلمان عراق از تخصیص بیش از یک میلیارد دلار در قانون بودجه کل کشور برای خرید داروهای مختلف و تامین ذخایر دارویی سال آینده خبر داد.
صادرات دارو به عراق

کمیسیون بهداشت و محیط زیست پارلمان عراق روز دوشنبه از تخصیص بیش از یک میلیارد دلار در قانون بودجه کل کشور برای خرید داروهای مختلف و تامین ذخایر دارویی سال آینده خبر داد.

به گزارش «شفق نیوز» ماجد شنکالی، رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست پارلمان عراق گفت که هفته گذشته این کمیسیون میزبان مدیرکل شرکت کل بازاریابی دارو و ملزومات پزشکی (کیمادیا) وابسته به وزارت بهداشت عراق، برای بررسی مهمترین مشکلات و موانع پیش روی کار این شرکت بود.

وی افزود: در این جلسه، سازوکار اجرای قراردادهای خرید دارو، ملزومات و تجهیزات پزشکی و وضعیت اپیدمیولوژیک موجود در کشور نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شنکالی ادامه داد: در اکثر بیمارستان هایی که اعضای کمیسیون بهداشت به آنها مراجعه می کنند، مشکلات و کمبود دارو وجود دارد.

وی توضیح داد: تخصیص مالی برای خرید دارو بالغ بر یک میلیارد دلار در قانون بودجه عراق برای خرید و تهیه دارو در سال ۲۰۲۴ توسط این شرکت است.

تسهیل شرایط صادرات دارو و تجهیزات ایرانی به عراق/ تولیدکنندگان از فرصت استفاده کنند

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، دکتر صالح الحسناوی وزیر بهداشت عراق در بازدید از آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو اظهار کرد: این سفر و دیداری که با وزیر بهداشت و مسئولان حوزه سلامت داشتیم را نقطه عطفی در شروع با برکت همکاری مشترک می‌دانیم، بدون هیچ تردیدی حوزه دارو و تجهیزات پزشکی پرونده ویژه‌ای در سفر ما خواهد بود.

وی خطاب به شرکت‌های تولیدکننده دارو و تجهیزات پزشکی گفت: تسهیلات جدید کشور عراق برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی تولید ایران  برای شرکت‌های ایرانی به‌ حد اعلا رسیده و امیدواریم شرکت‌های ایرانی با ضوابط جدید عراق خود را سازگار کرده و از این تسهیلات نهایت استفاده را ببرند؛ چرا که قطعاً به نفع نیاز بازار عراق و تولیدکنندگان ایرانی خواهد بود.

وزیر بهداشت عراق خاطرنشان کرد: بدون تردید شرکت‌های معتبری در ایران وجود دارند که با ضوابط عراق سازگار هستند و در حال حاضر به کشور عراق صادرات دارند و محصولات آنها در بازار عراق مورد اقبال و احترام مردم است و امیدواریم سایر شرکت‌ها نیز به این سمت پیش روند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *