صادرات بیش از یک میلیارد و نیم میلیون دلاری از مرز مهران به عراق و سایر کشورها

سرپرست اداره کل گمرک ایلام ایران اعلام کرد طی یازده ماه ۲ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۴۸۷ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۷۲۷ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۳۴۳ دلار از مرز مهران به عراق و سایر کشور‌ها صادر شده است.
صادرات 3

گروه صادرات به عراقمیرآقا عبدی سرپرست اداره کل گمرک استان ایلام در مجاورت عراق با اشاره به افزایش ۳۸ درصدی درآمد گمرک مهران گفت: از ۲۰ مارس سال گذشته تا ۲۰ ژانویه سال جاری گمرک استان به درآمدزایی ۷۳۴ هزار و ۱۰۲ میلیون ریال رسید.

به گزارش «گروه صادرات به عراق» عبدی اظهار داشت: در این مدت ۲ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۴۸۷ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۷۲۷ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۳۴۳ دلار از مرز مهران به عراق و سایر کشور‌ها صادر شده است.

سرپرست اداره کل گمرک استان ایلام تاکید کرد: در مدت مذکور بیش از ۱۲۹ هزار و ۹۷۹ تردد کامیون از این مرز بین المللی انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گفته عبدی، از ۲۰ مارس سال گذشته تا ۲۰ ژانویه سال جاری،۶۰ پرونده قاچاق کالا در مرز بین‌المللی مهران تشکیل شده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته یک درصد رشد را نشان می‌دهد.

شهر مرزی مهران در استان ایلام ایران حدود ۲۳۰ کیلومتر با بغداد پایتخت عراق فاصله دارد و امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار تبدیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *