نمایشگاه اکسپو کشاورزی و باغبانی ۲۰۲۳ قطر

قطر در سال 2023 میزبان نمایشگاه باغبانی است تا رهبران فکری و مبتکران را گرد هم آورد تا راه‌های جدید و پایدار برای سبز کردن صحرا را هدایت کنند.

هدف این رویداد گرد هم آوردن رهبران فکری و مبتکران از سرتاسر جهان برای هدایت راه‌های جدید و پایدار برای بیابان زدایی است.

قطر در سال ۲۰۲۳ میزبان نمایشگاه باغبانی است تا رهبران فکری و مبتکران را گرد هم آورد تا راه‌های جدید و پایدار برای سبز کردن صحرا را هدایت کنند.

اکسپو ۲۰۲۳ دوحه که به عنوان اولین نمایشگاه صنعت کشاورزی و باغبانی در خاورمیانه و شمال آفریقا شناخته می شود، توسط محمدعلی الخوری، دبیرکل اکسپو ۲۰۲۳ دوحه، طی یک کنفرانس مطبوعاتی در اکسپو ۲۰۲۰ دبی اعلام شد.

او گفت که قطر در میزبانی اکسپوی ۲۰۲۳  پیش رو به دنبال تاکید بر این است که آب و هوا، آب و خاک منابع ضروری هستند و می‌خواهد گام‌های پیشگامانه‌ای را در حمایت از محیط زیست سبزتر بردارد. 

آقای الخوری گفتند: “به عنوان اولین کشور در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا که میزبان نمایشگاه صنعت کشاورزی و باغبانی است، مفتخریم که از جهان دعوت کنیم تا در دوحه گرد هم آیند، زیرا ما به دنبال راه های جدیدی برای همکاری و ساختن فردای بهتر و سبزتر هستیم. ما خوشحالیم که میزبان این کنفرانس مطبوعاتی و رویداد در اکسپو ۲۰۲۰ دبی هستیم، که فرصتی منحصر به فرد برای مشارکت بخش‌های مختلف از جمله نهادهای دولتی و نیمه دولتی، سازمان‌های غیردولتی، فعالان حفظ محیط زیست، شرکت‌های تجاری و خانواده‌ها از سراسر جهان را فراهم می‌کند. ”

وی گفت: ۸۰ کشور در اکسپو ۲۰۲۳ دوحه که به مدت ۱۷۹ روز از تاریخ ۲ اکتبر ۲۰۲۳ تا ۲۸ مارس ۲۰۲۴ برگزار می شود، شرکت خواهند کرد. این اکسپو در زمینی به مساحت ۱.۷ میلیون متر مربع در پارک زیبای البیدا برگزار می شود و انتظار می رود حدود سه میلیون بازدید کننده از سراسر دنیا داشته باشند.

وی افزود: انتظار می رود این نمایشگاه تأثیر عمیقی داشته باشد و میراثی ماندگار برای  قطر، منطقه و جهان به طور کلی به جا بگذارد، زیرا بر ترکیبی از موضوعات از جمله اقتصاد سبز، سبک زندگی پایدار، آموزش، سرگرمی و نوآوری تاکید دارد.

این نمایشگاه با شعار “بیابان سبز، محیط بهتر” دارای چهار رویکرد فرعی است که عبارتند از: کشاورزی مدرن، فناوری و نوآوری، آگاهی از محیط زیست و پایداری.

اهداف اکسپو ۲۰۲۳ دوحه منعکس کننده چشم انداز ملی قطر ۲۰۳۰ است، نقشه راهی برای توسعه آینده که هدف آن تبدیل قطر به کشوری پیشرفته است که قادر به حفظ توسعه خود و ارائه استانداردهای بالای زندگی برای جمعیت و نسل های آینده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *